شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

كالادو و انتخاب لوستر

۱۹ بازديد

كالادو و انتخاب لوستر 


خريد لوستر براي هر بخش از خانه چگونه است؟

 

خريد لوستر براي هر يك از بخش‌هاي خانه، اصول و نكات خاصي دارد. يك لوستر بزرگ با لامپ‌هاي فراوان اصلا گزينه مناسبي براي يك اتاق خواب نيست. يك لوستر تك‌لامپي در مركزيت يك سقف بلند هم خنده‌دار خواهد شد. براي خريد لوستر مناسب براي هر قسمت از منزل بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد:

 

خريد لوستر براي اتاق پذيرايي

گزينه‌هاي مختلفي براي انتخاب لوستر اتاق پذيرايي وجود دارند. براي مثال، لوسترهاي اتاق پذيرايي مي‌توانند از ميان سبك‌ها و مدل‌هاي زير انتخاب شوند:

 

• لوستر مدل لاله:

اين نوع از لوسترها مناسب فضاهايي با دكوراسيون سنتي هستند. روي لاله‌ها معمولا طرح‌هايي با دست كشيده شده و همين طراحي‌ها در پخش نور هم تاثير فوق‌العاده‌اي مي‌گذارند. لوسترهاي لاله‌اي معمولا وزن زياد و ابعاد حجيمي دارند. قيمت اين سبك از لوسترها معمولا از طيف متوسط رو به بالا تا زياد تعريف مي‌شود. لوسترهاي لاله در جنس‌هاي مختلفي مثل: برنزي، برنجي، نقره يا آب‌طلا ساخته مي‌شود.

 

لوستر لاله 

 

 

• لوستر مدل كريستالي:

لوسترهاي كريستالي براي خانه‌هايي با دكوراسيون كلاسيك مناسب هستند. اين لوسترها هم مانند لاله‌ها بزرگ و سنگينند و به درد سقف‌هايي بلند و فضاهاي بزرگ مي‌خورند. كريستال‌ها در انعكاس درخشان نور اثر مثبتي دارند اما اگر گرد و غبار روي آنها بنشيند و تميز نباشند يا كريستال به كار رفته در ساخت لوستر، قلابي و نامرغوب باشد، نور منعكس‌شده كدر خواهد بود.

 

لوستر مدل كريستالي 

 

 

• لوسترها شِيد يا كلاهك‌دار:

لوسترهاي شيددار يا لوسترهايي كه هر شاخه از لامپ آن را كلاهكي مانند شيد يك عدد آباژور كوچك در آغوش گرفته است، بيشتر مناسب كلاسيك پسندانند. اين سبك از لوسترها كه نور را تلطيف مي‌كنند و از پخش نور به صورت مستقيم جلوگيري به عمل مي‌آورند، واقعا زيبا و چشم‌نوازند. اگر دوست داريد به سراغ اين دست از لوسترها برويد اما از طرفي نور زياد را بيشتر مي‌پسنديد، بايد حواستان باشد كه در نورپردازي از مكمل‌هايي مانند هالوژن و ديواركوب و… هم استفاده كنيد تا فقدان نور مستقيم اين لوسترها جبران شود.

 

آباژور 

 

 

 

خريد لوستر براي اتاق نشيمن

اتاق نشيمن معمولا فضايي است كه از آن نسبت به فضاهاي ديگر منزل بيشتر استفاده مي‌شود؛ تماشاي تلويزيون، مطالعه، دور هم نشستن و گپ زدن و … معمولا در اين بخش از خانه صورت مي‌گيرد. تلفيق نور لوستر، ديواركوب و آباژور در اتاق نشيمن مي‌تواند به تناسب نورپردازي و زيباتر شدن فضاي اين قسمت از خانه كمك كند.

• لوسترهاي كروي و توپي :

لوسترهايي كه به شكل كره يا احجام هندسي ديگر ساخته مي‌شوند به فضا حالت مدرني مي‌دهند و آن را جذاب‌تر مي‌كنند. تنوع لوسترهايي كه به شكل‌هاي هندسي ساخته مي‌شوند بسيار زياد است و بايد بنا به ارتفاع سقف، ميزان نور دلخواه و نكاتي كه در قسمت‌هاي قبلي عنوان شد از ميان مدل‌هاي مختلف، گزينه مورد علاقه‌تان را انتخاب كنيد.

 

لوستر توپي  

 

 

• لوسترهاي فانتزي:

براي اتاق نشيمن و هال كه حالت غيررسمي‌تري دارد، استفاده از طرح‌هاي فانتزي هم ايده خوبي خواهد بود. تنوع طرح‌هاي فانتزي براي انتخاب لوستر اتاق نشيمن بسيار زياد است. لوستر‌هايي كه داراي شيدهاي چندشاخه هستند، ميله‌هايي كه روي آنها لامپ‌هاي مختلف تعبيه شده و انواع مختلفي از ايده‌هاي فانتزي طراحان خلاق مي‌تواند به زيبايي، اتاق نشيمن را برايتان جذاب و دوست‌داشتني كند. يادتان نرود رنگ در انتخاب لوستر هال و نشيمن نكته مهمي است و بايد تناسب رنگ‌هاي مكمل يا متضاد را براي فضايتان در نظر بگيريد.
اگر فضاي پذيرايي و هالتان از هم جدا نيست و ديواري بين اين دو فضا وجود ندارد، مهم است كه بين لوستر هال و پذيرايي‌تان تناسب برقرار كنيد. اينكه هر دو جفت باشند قاعدتا انتخاب هوشمندانه‌تري است.

 

لوسترهاي فانتزي 

 

خريد لوستر براي آشپزخانه

آشپزخانه و قسمت ميز غذاخوري را يك واحد مشترك در نظر مي‌گيريم. در فضاي آشپزخانه و ميز غذاخوري، استفاده از لوستر بيشتر براي معطوف كردن نور به نقطه‌اي خاص است. پس نكاتي كه بايد در نظر داشته باشيد، از اين قرار خواهد بود:

• لوسترهاي آويزي:

لوسترهاي آويزي براي نصب در آشپزخانه، بالاي ميز آن يا در مركزيت سقف انتخاب خوبي است. در بالاي ميز غذاخوري يا سطح اوپن هم مي‌توان از لوسترهاي آويز استفاده كرد. اين سبك از لوسترها باعث متمركز كردن نور روي ميز، اوپن و ميز غذاخوري مي‌شوند و جلوه زيبايي پيدا مي‌كنند. براي قسمت ميز غذاخوري مي‌توانيد از چند لوستر آويزي كوچك كه با فاصله كمي از ميز آويزان هستند، بهره ببريد. چند لوستر آويزي كوچك بالاي اوپن يا جزيره آشپزخانه هم مي‌تواند شكل و شمايل شيك و جذابي به فضا بدهد. اگر لوسترهاي آويزي كه براي اين قسمت‌ها انتخاب مي‌كنيد، ويژگي كوتاه و بلند شدن داشته باشند، خيلي خيلي بهتر خواهد بود. در اين صورت به انتخاب خود و بنا به ارتفاع سقف مي‌توانيد، لوستر را به حالت كوتاه‌تر يا بلندتر دربياوريد.

 

لوسترهاي آويزي 

 

 

• لوسترهايي با حباب‌هاي سرپايين:

همان‌طور كه در بخش قبل هم گفتيم، لوسترهايي كه حباب سرپايين دارند براي آشپزخانه و ميزغذاخوري مناسب‌تر هستند زيرا نور را به سمت سوژه كه غذاي روي ميز غذاخوري يا ميز آشپزخانه است، متمركز مي‌كنند. اگر ويترين يا كابينت‌هاي شيشه‌اي هم داريد، استفاده از لامپ‌هاي رنگي داخل كابينت و ويترين، نماي خوبي به محيط خواهد داد. تركيب هالوژن‌ها با لوسترهاي آويز در آشپزخانه و فضاي اوپن و ميز غذاخوري هم بسيار چشم‌نواز مي‌شود. شك نكنيد!

خريد لوستر براي اتاق خواب

اتاق خواب براي استراحت، آماده شدن، آرايش كردن، مطالعه و… استفاده مي‌شود. پس نبايد نوري كه در آن وجود دارد، خيلي زياد و مستقيم در فضا پخش شود. در اتاق خواب‌ها معمولا آينه هم پيدا مي‌شود. پس يك نيروي كمكي فوق‌العاده براي نورپردازي در خدمت شما قرار دارد. بايد لوستر و لامپ‌هايي براي اتاق خواب انتخاب كنيد كه با انعكاس در آينه، فضا را روشن و دلباز جلوه مي‌دهند.

 

لوسترهايي با حباب و كلاهك سربالا :

اگر اتاق خوابتان دقيقا با نامش هماهنگي دارد و فقط براي خوابيدن و استراحت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بهتر است از لوسترهايي با حباب يا كلاهك سربالا استفاده كنيد تا تمركز نور بيشتر روي سقف باشد و نور مستقيم و شديد روي تخت نيافتد. در اين صورت براي مطالعه شبانه مي‌توانيد از آباژور يا ديواركوب‌ها استفاده كنيد و براي رفع كمبود نور در هنگام حاضر شدن يا آرايش كردن هم از هالوژن‌ها و نورهايي كه در بالاي ميز آرايش نصب مي‌شود، استفاده كنيد.

 

 

لوسترهاي حبابي 

 

 

• لوسترهايي با حباب و كلاهك سرپايين:

اگر اتاق خوابتان صرفا براي خوابيدن نيست و براي كار كردن و درس خواندن و… هم از آن استفاده مي‌كنيد، بهتر است لوسترهايي با حباب و كلاهك سرپايين خريداري كنيد. در اين صورت، نور كافي در اختيار خواهيد داشت.

 

 

 

لوسترهاي حبابي  

 

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانتفروشيكالادو

#كالادو

#كالايدستدو

#كالايدستدوم

#درحدنو

#درحدنو

#امانتفروشيكالادو#مبلمانمدرن #مبلمانمنزل #مبلراحتي #مبلمانايتاليايي #مبلمانايتاليايي #مبل #مبلمانخاص #مبلاسپرت #مبلترك #مبلال #مبلچستر #مبلمانفضايباز #ميزصندليناهارخوري

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.