شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

كالاي دست دوم و كالادو

۲۸ بازديد

كالاي دست دوم 


كالاي دست دوم يا استوك

به هرنوع كالا گفته مي‌شود كه از طريق فروش، اهدا يا شيوه‌هاي ديگر، به كاربر نهايي دوم يا چندم منتقل مي‌شود. ممكن است كالاي دست دوم فروخته يا منتقل نشود و تنها به دليل نو نبودن، واژه مستعمل، دست دوم يا استوك براي آن به كار مي رود.

البته لازم به ذكر است واژه استوك در زمينه قطعات خودرو به اين معني است كه به عنوان مثال خودرويي كه دچار آسيب جدي شده و قطعاتي از آن سالم مانده اند به عنوان قطعه ي استوك با قيمتي بسيار كمتر از قطعه ي نو قابل خريداري ميباشد به طوري كه بسياري از اوقات قيمت قطعه ي نو ۳ تا ۴ برابر قطعه ي استوك است. به طور كلي قطعات استوك خودرو، قطعاتي مي باشند كه از لحاظ ظاهر و كارايي كاملا مشابه قطعه ي نو ميباشند ولي چون در دسته ي قطعات دسته دوم قرار ميگرند، قيمت بسيار پايين تري دارند.

علاوه بر فروش كالاهاي مستعمل، در بسياري از خانواده‌ها يا گروه‌هاي دوستانه، ممكن است اين كالاها به صورت اهدا به فرد ديگر داده شوند.

 

مزاياي كالاي دست دوم 

خريد كالاي دست دوم از نظر اقتصادي به سود خريدار است چرا كه هزينه كمتري مي‌پردازد اما دوام كالايي كه مي‌خرد نسبت به كالاي نو كمتر خواهد بود و اين گونه كالاها معمولاً خدمات پس از فروش و گارانتي ندارند.

فروش كالاهاي ناخواسته دست دوم به جاي دور انداختن آنها بديهي است كه منافع فروشنده را در پي خواهد داشت.

بازيافت محصولات را از طريق خريد و فروش كالاهاي دست دوم باعث كاهش توليد كالاهاي دست اول و كاهش زباله مي‌شود كه در هر دو صورت براي طبيعت مفيد است.

ممكن است كالاهاي دست دوم باكيفيت، با دوام تر از كالاهاي جديد مشابه باشند

 

خطرات

ممكن است كالاي دست دوم از نظر كيفيت داراي مشكلاتي براي استفاده باشد. از نظر بهداشتي نيز ممكن است اين كالاها آلوده و حاوي جانداران ريز مانند ساس باشند

 

 

تست 

 

 

شيوه‌هاي انتقال كالاهاي دست دوم

بسياري از مواردي كه در كشورهاي توسعه يافته منسوخ و بي‌ارزش در نظر گرفته مي‌شوند ممكن است براي جوامع فقير در كشورهاي در حال توسعه كالاهاي ارزشمندي باشند. كشورهاي توسعه نيافته مانند زامبيا از اهداي لباسهاي دست دوم بسيار استقبال مي‌كنند. اين كالاها همچنين موجب ايجاد شغلهايي مانند تعميرات مي‌شوند.

 

خريد

برخي مردم از استراتژي خريد و استفاده از اقلام دست دوم براي صرفه جويي در پول استفاده مي كنند. خريد اقلام كاركرده براي استفاده مجدد مانع از تبديل شدن آنها به زباله و صرفه جويي در هزينه توليد معادل كالاهاي جديد مي‌شود و نيز حفاظت از منابع طبيعي و حفاظت از محيط زيست را به همراه خواهد داشت و ممكن است بخشي از يك زندگي ساده باشد.

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانتفروشيكالادو

#كالادو

#كالايدستدو

#كالايدستدوم

#درحدنو

#درحدنو

#امانتفروشيكالادو#مبلمانمدرن #مبلمانمنزل #مبلراحتي #مبلمانايتاليايي #مبلمانايتاليايي #مبل #مبلمانخاص #مبلاسپرت #مبلترك #مبلال #مبلچستر #مبلمانفضايباز #ميزصندليناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.