یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

توضيح كالادو درباره دلايل و شرايط تعويض مبلمان

۲۷ بازديد

دلايل و شرايط تعويض مبلمان 


همان طور كه در مطلب “اصول خريد مبل راحتي” بيان شد، بيشتر خانواده هاي ايراني هر 2 الي 5 سال يك‌بار مبلمان خود را تعويض مي كنند. اين موضوع نشان مي دهد كه به دليل وجود تنوع زياد و افزايش قدرت خريد بخشي از مردم جامعه، ديگر مانند گذشته خانواده هاي ايراني مبلمان خود را ساليان متمادي نگه نمي دارند و تمايل دارند كه هر چند سال يكبار تنوعي به فضاي داخلي خانه خود دهند. اينكه در چه شرايطي و بنا بر چه دلايلي نياز به تعويض مبلمان وجود دارد، بهانه اي شد تا بر اساس موارد زير به اين موضوع بپردازيم.

 

  • خراب شدن مبلمان
  • خريد يا تعويض؛ مسئله اين است!
  • تعمير مبلمان

 

 

خراب شدن مبلمان

آخرين تحقيقات بر روي سبك زندگي خانواده هاي ايراني نشان مي دهد كه بيش از 80 درصد خانواده هاي شهري به دليل خراب شدن اعم از خوابيدن كف مبل، كهنه شدن پارچه و چوب و همچنين قديمي شدن مدل، مبلمان منزل خود را تعويض مي كنند. اين موضوع نشان مي دهد كه هنگامي كه مبل هاي شما از ظاهري نامناسب و كهنه برخوردار باشد و امكان تعمير آن وجود نداشته باشد، نياز به تعويض مبلمان به شدت وجود دارد.

اگر تمايل به خريد مبل هاي راحتي داريد، در “مطلب توصيه خريد مبل راحتي” مي توانيد به بايدها و نبايدها خريد مبل راحتي دسترسي پيدا كنيد اما اگر تمايل به تعمير مبلمان خود داريد و شرايط اقتصادي ايجاب نمي كند تا مبلمان خود را تعويض كنيد، تعمير آن بهترين گزينه موجود است كه در ادامه به آن مي پردازيم. البته در بسياري از مواقع، تغيير دكوراسيون منزل نيز سبب تغيير مبلمان خواهد شد كه براي حل اين موضوع مي توان اقدام به خريد مبلمان جديد يا تغيير ظاهر آن كرد.

 

 

 

تعمير مبلمان راحتي

 

معمولاً مبلمان راحتي به دليل استفاده زياد از آن نياز به تعمير دارد و تعمير آن شامل تعويض روكش، تقويت و تعمير كلاف، تعويض فوم، تعمير پايه و دسته شكسته شده، رنگ آميزي و… است. در تعويض روكش و انتخاب رنگ جديد، مي توان با استفاده از موارد جديد در اين حوزه كه به بخشي از آن در مطلب “برنامه تغيير رنگ مبلمان” بپردازيد. در حال حاضر برخي شركت هاي موجود در اين حوزه هستند كه سرويس هاي مناسبي را جهت تعمير مبلمان راحتي ارائه مي كنند. اين شركت ها معمولاً با مراجعه به خانه، مبلمان شما را به كارگاه هاي خود مي برند و بر اساس سليقه شما، آنها را دستخوش تغيير و تعمير قرار مي دهند.

 

 

 

تعمير مبلمان استيل و سلطنتي

مبلمان استيل و سلطنتي به دليل اين موضوع كه قيمت آنها بيشتر از مبلمان راحتي است، نياز به تعمير و نگهداري مناسب و توجه بيشتري دارند. با توجه به اينكه اين مبلمان در دكوراسيون هاي لوكس بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد و نسبت به مبلمان راحتي كمتر مورد استفاده واقع مي شود، توجه به ظاهر اين نوع از مبلمان اهميت بيشتري دارد. يكي از اقداماتي كه بايد در راستاي تعمير و نگهداري مبلمان استيل و سلطنتي انجام داد، طلاكاري اين نوع از مبلمان است كه بايد توسط كارگاه هاي مناسب و حرفه اي انجام شود.

 

 

 

تعمير مبلمان چرم

يكي از اتفاقات رايج در مبلمان چرمي، پارگي و پوسيدگي رويه اين نوع از مبلمان است كه بايد بيش از ساير مبلمان خانگي مورد توجه قرار گيرد. اگرچه اين موضوع ناشي از كيفيت پايين چرم استفاده شده در مبلمان است اما شما مي توانيد با تعويض چرم رويه مبل، مبلمان خود را جلا ببخشيد و جلوه ناخوشايندي را كه شايد پارگي و پوسيدگي اين نوع از مبلمان در فضاي خانه ايجاد مي كنند را تغيير دهيد.

در پايان ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه سوالاتي كه بايد قبل از تعويض يا تعمير مبلمان خود خودتان بپرسيد اين موضوع است كه تا چه اندازه قصد داريد براي اين موضوع هزينه كنيد و بر اساس هزينه اي كه خواهيد كرد، چه گزينه هايي پيش روي خود داريد. به عنوان نمونه اگر امكان تعمير وجود دارد و هزينه آن بسيار كمتر از خريد مبلمان جديد است، اين موضوع مي تواند بهترين اقدام براي شما باشد اما در برخي از موارد به خصوص مبلمان راحتي به دليل هزينه پايين تر اين محصولات نسبت به ساير مبلمان ها، خريد مبلمان جديد مي تواند گزينه بهتري باشد.

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانتفروشيكالادو

#كالادو

#كالايدستدو

#كالايدستدوم

#درحدنو

#درحدنو

#امانتفروشيكالادو#مبلمانمدرن #مبلمانمنزل #مبلراحتي #مبلمانايتاليايي #مبلمانايتاليايي #مبل #مبلمانخاص #مبلاسپرت #مبلترك #مبلال #مبلچستر #مبلمانفضايباز #ميزصندليناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.