یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اصول خريد مبل راحتي براي اتاق نشيمن با كالادو

۲۴ بازديد

اصول خريد مبل راحتي براي اتاق نشيمن 


بر اساس يكي از آخرين تحقيقات انجام شده در بازار ايران، بيش از 90 درصد فروشگاه هاي عرضه كننده مبل محصولات مبل راحتي  را به مشتريان عرضه مي كنند و اين موضوع ناشي از اين است كه بيشتر خانواده هاي ايراني در فضاي نشيمن منزل از مبل هاي راحتي استفاده مي كنند. اينكه در فرايند خريد مبل هاي راحتي بايد به چه نكاتي دقت داشت، بهانه اي شد تا بر اساس موارد زير در اين مطلب به برخي از بايدها و نبايدهاي مورد نياز در خريد مبل هاي راحتي بپردازيم.

 

  • راحتي مبلمان
  • اندازه مبلمان
  • روكش و رنگ مبلمان

 

 

 

 

راحتي مبلمان

آخرين تحقيقات بر روي سبك زندگي خانواده هاي ايراني نشان مي دهد كه بيش از 50 درصد افراد جامعه شهري در خريد مبل به دنبال راحتي آن هستند و زيبايي مبل و ساير موارد در اولويت هاي بعدي خانواده هاي ايراني در هنگام خريد مبل است. به همين دليل در هنگام خريد مبل بايد راحتي آن بيش از ساير موارد با دقت لازم بررسي شود. براي بررسي راحتي مبل اولين گام، بررسي نرم و سفت بودن كف مبلمان است و اين موضوع مي تواند با نشست افراد بر روي آن بررسي شود.

در هنگام بررسي نرم يا سفت بودن كف مبل، وزن فردي كه اين بررسي را انجام مي دهد حائز اهميت است. ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه مبل هاي راحتي اگر خيلي كف نرمي داشته باشند، براي استراحت طولاني مدت مناسب نيستند. از آن طرف كف مبل اگر خيلي سفت باشد نيز باعث خستگي افراد مي شود. با توجه به اين موضوع بايد نرمي و سفتي كف مبل را بر اساس نياز خود انتخاب كنيد.

 

 

 

اندازه مبلمان راحتي

اندازه مبلمان از دو منظر در هنگام خريد بايد مورد بررسي قرار گيرد. اولين جنبه با توجه به فضاي اتاق نشيمن است كه با توجه به متراژي كه فضاي اتاق نشيمن شما دارد، بايد اندازه مبلمان خود را انتخاب كنيد. به عنوان نمونه در برخي از خانه ها امكان خريد مبلمان 7 نفر وجود دارد و در برخي ديگر از اتاق هاي نشيمن، امكان خريد مبلمان راحتي بيشتر از سه نفره وجود دارد. نكته كليدي در اين موضوع وجود دارد كه بايد به آن دقت كرد و آن هم اين موضوع است كه نبايد فضاي نشيمن را با خريد مبلمان راحتي تعداد بالا شلوغ و پر كرد. اين موضوع امكان ايجاد فضاي آرام‌بخش را از افراد سلب مي كند.

از ديگر جنبه هاي حائز اهميت در اندازه مبلمان، ابعاد آن است كه بايد در تلاش بود تا ابعادي مناسبي بر اساس ويژگي هاي ظاهري افراد خانواده انتخاب كرد. به عنوان نمونه اگر متوسط قد افراد خانواده بلند است، بايد اين موضوع در هنگام خريد مبل هاي راحتي مد نظر قرار گيرد. در اين ميان وزن مبلمان راحتي نيز بايد مناسب باشد. چون مبلمان راحتي در فضاي نشيمن، نياز به جابه جايي و نظافت بيشتري دارند و جابه جايي آن بيشتر از مبلمان ساير فضاي هاي داخل خانه انجام مي شود. با توجه به اين موضوع در خريد مبل مناسب، بايد در تلاش باشيد تا مبلماني با وزن پايين را خريداري كنيد.

 

 

 

 روكش و رنگ مبلمان راحتي

روكش استفاده شده مبلمان راحتي معمولاً به دليل استفاده طولي مدت از آن بايد مرغوبيت مناسبي داشته باشد و به همين دليل بايد جنس پارچه مبل به دقت مورد بررسي قرار گيرد. در صورتي كه در هنگام خريد روكش مبلمان مورد نظر از جنس مناسبي برخوردار بود، بايد رنگ آن را متناسب با دكوراسيون داخلي فضاي نشيمن خود انتخاب كنيد.

در اين مطلب به اصول انتخاب رنگ در مبلمان پرداخته ايم.

در پايان ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه بر اساس تحقيقاتي كه بر روي سبك زندگي خانواده هاي ايراني انجام شده است، بيشتر خانواده هاي ايراني بين 2 الي 5 سال معمولاً مبلمان خود را تعويض مي كنند. به همين دليل ماندگاري و كيفيت مبلمان از اهميت بالايي برخوردار است و در صورت امكان اگر بتوانيد مبلمان راحتي را خريداري كنيد كه داراي ضمانت باشد، اطمينان بيشتري از كيفيت مبلي كه خريد كرده ايد، به دست مي آوريد. اين موضوع مي تواند با درخواست ضمانتنامه كالا انجام شود تا با خيالي آسوده هزينه لازم جهت خريد مبلمان راحتي را پرداخت كنيد.

 

 

 

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانتفروشيكالادو

#كالادو

#كالايدستدو

#كالايدستدوم

#درحدنو

#درحدنو

#امانتفروشيكالادو#مبلمانمدرن #مبلمانمنزل #مبلراحتي #مبلمانايتاليايي #مبلمانايتاليايي #مبل #مبلمانخاص #مبلاسپرت #مبلترك #مبلال #مبلچستر #مبلمانفضايباز #ميزصندليناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.