شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

نكات ضروري كالادو در مورد نگهداري لوازم خانه(1)

۳۵ بازديد

نكات ضروري در مورد نگهداري لوازم خانه

 

اين قسمت : يخچال و فريزر         

 

    

 

           

امروزه در هر خانه‌اي وسايل‌ برقي فراواني وجود دارد. يخچال، فريز، تلويزيون و ماشين لباسشويي تنها مثال‌هاي معدودي از اين وسايل هستند. وسايل برقي براي راحت‌تر كردن زندگي انسان ساخته شده‌اند، اما قرار نيست كه عمرِ بي‌نهايت داشته باشند و به همين علت بهتر است با رعايت روش‌هاي نگهداري از لوازم خانه به افزايش عمر آنها كمك كنيم.
هر وسيله‌اي بعد از مدتي استفاده خراب مي‌شود يا بازدهي‌اش پايين مي‌آيد. اين اصل تغييرناپذير است. اما مي‌توان با رعايت نكات نگهداري از لوازم خانه ، طول عمر اين وسايل را بيشتر كرد. به هر حال اكثر وسايل برقي قيمت بالايي دارند و اگر خراب شوند براي خانواده هزينه‌تراشي مي‌كنند. پس استفاده از راهكارهاي نگهداري از لوازم خانه و هر كاري كه بتواند طول عمر اين وسايل را افزايش دهد از نظر اقتصادي به‌صرفه است.
در اين مطلب كالادو مي‌خواهيم به شما بگوييم كه براي نگهداري از لوازم خانه چه كارهايي انجام دهيد كه هم بازدهي‌ بيشتري داشته باشند و هم ديرتر خراب شوند.
يخچال و فريزر

شايد كمتر خانه‌اي باشد كه در آن يخچال و فريزر وجود نداشته باشد. اين دو وسيله از مهم‌ترين و حياتي‌ترين وسايل برقي خانگي به حساب مي‌آيند، پس بايد توجه ويژه‌اي به آن‌ها داشت. پس به نكاتي كه در ادامه مي‌آيد توجه كنيد.
• كويل‌ها لوله‌هايي هستند كه به صورت پيچ‌در‌پيچ پشت يخچال و فريزر شما قرار دارند. وظيفه اصلي اين لوله‌ها آن است كه گرماي جذب شده از مواد غذايي داخل يخچال را به بيرون منتقل كنند. اگر اين لوله‌ها كثيف شوند و گرد و خاك بگيرند عمليات انتقال گرما به خوبي انجام نمي‌شود و ممكن است حس كنيد كه يخچالتان خوب سرما توليد نمي‌كند. شايد هم باعث افزايش مصرف برق دستگاهتان شود. به هر حال كثيف‌بودن كويل‌ها يخچال يا فريزرتان را از حالت بهينه خارج كرده و عمرش را كم مي‌كند. به همين دليل بايد سالي دوبار آن‌ها را تميز كنيد.
در تميز كردن كويل‌ها دقت كنيد. بهتر است براي آنكه آسيبي به آن‌ها نرسد از جاروبرقي يا يك برس تميز استفاده كنيد. براي تميز كردن وسايل برقي هرگز از آب استفاده نكنيد. براي اينكه خيالتان راحت شود بهتر است دفترچه راهنماي محصول را مطالعه كنيد و ببينيد براي تميز كردن كويل‌ها چه پيشنهادي داده است.
اگر كويل‌ها تميز نباشند عمليات انتقال گرما به خوبي انجام نمي‌شود و يخچال يا فريزر خوب كار نمي‌كند.
• درزگير يا همان نوار دور در يخچال را هر چند وقت يك‌بار عوض كنيد. اين درزگيرها مانع از ورود هواي گرم به يخچال يا خروج هواي سرد از آن مي‌شوند. براي همين اگر شل شوند يا پاره و سوراخ شوند هم به موتور يخچال فشار وارد مي‌شود و هم مصرف برق دستگاه بالا مي‌رود. بهتر است به محض فرسوده شدن اين نوارها عوضشان كنيد. قيمتشان بسيار كم است و تعويضشان هم آسان.
• اجازه ندهيد برفك‌ها يخچال يا فريزر شما را اشغال كنند! اگر يخچال يا فريزر شما آنقدر پيشرفته است كه سيستم برفك آب‌كن خودكار دارد، جاي نگراني نيست. فقط كافيست محفظه‌‌اي را كه محل جمع‌آوري آب برفك است هر چند وقت يك‌بار تميز كنيد.
اما اگر يخچال يا فريزرتان برفك‌ آب‌كن خودكار ندارد بايد به صورت دستي اين كار را انجام دهيد. براي اين كار ابتدا موادغذايي را از يخچال خارج كنيد و سپس دستگاه را از برق بكشيد. اجازه دهيد برفك‌ها به مرور آب شوند. براي سرعت دادن به اين فرآيند مي‌توانيد از سشوار و پنكه نيز استفاده كنيد. پس از آب شدن تمام برفك‌ها داخل يخچال يا فريزر را كاملا خشك كنيد و دوباره دستگاه را به برق بزنيد. وقتي كه دماي داخلي يخچال يا فريزر به حالت عادي رسيد موادغذايي را دوباره به داخل آن برگردانيد.
آب‌ كردن دستي برفك كار نسبتا خسته‌كننده‌اي است، اما با اين كار هم مانع افزايش مصرف برق دستگاه مي‌شويد و هم طول عمرش را زياد مي‌كنيد. به هر حال نگهداري از لوازم خانه سختي‌هاي خاص خودش را هم دارد.
آب كردن برفك يخچال يا فريزر كار حوصله‌سربر و پردردسري است، اما در كاهش مصرف انرژي و افزايش عمر دستگاه شما بسيار موثر است.
• هميشه درجه دماي يخچال يا فريزرتان را متناسب با نيازتان تنظيم كنيد. اگر مثلا موادي در يخچال داريد كه لازم نيست در دماي خيلي پايين نگه‌داري شوند، بهتر است كه درجه را روي متوسط تنظيم كنيد. به هر حال هرچه دماي يخچال يا فريزرتان پايين‌تر باشد مصرف برق و فشار به موتور بيشتر است و عمر دستگاه كاهش مي‌يابد.
• موقعيت يخچال در ميزان مصرف برق آن اهميت بالايي دارد. يخچال حداقل بايد بيست سانتي‌متر با ديوار پشتش فاصله داشته باشد كه كويل‌ها بتوانند به راحتي وظيفه تبادل گرما را انجام دهند. درضمن از قرار دادن يخچال و فريزر در مجاورت دستگاه‌هاي گرمازا مثل اجاق گاز، آبگرمكن، شوفاژ يا تابش مستقيم نور خورشيد خودداري كنيد. همچنين حتما يخچال و فريزرتان را روي سطحي صاف و تراز قرار دهيد.
• سعي كنيد مواد غذايي گرم را در يخچال يا فريزر نگذاريد. با اين كار فشار زيادي به موتور دستگاه وارد مي‌شود و مصرف برقشان بالا مي‌رود. اجازه دهيد ماده غذايي در محيطِ آزادِ بيرون گرمايش را تا حدودي از دست بدهد و بعد آن را داخل يخچال بگذاريد.
#يخچال#فريزر#لوازم_خانگي#كالادو#نكات_طلايي

 

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

http://mag.kalado.ir

 

 

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانت_فروشي_كالادو

#كالادو

#كالاي_دست_دو

#كالاي_دست_دوم

#درحد_نو

#درحدنو

#امانت_فروشي-كالادو#مبلمان_مدرن #مبلمان_منزل #مبل_راحتي #مبلمان_ايتاليايي #مبلمان_ايتاليايي #مبل #مبلمان_خاص #مبل_اسپرت #مبل_ترك #مبل_ال #مبل_چستر #مبلمان_فضاي_باز #ميز_صندلي_ناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.