یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نكات ضروري كالادو در مورد نگهداري لوازم خانه(4)

۲۴ بازديد

نكات ضروري در مورد نگهداري لوازم خانه

اين قسمت : ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي از جمله لوازمي است كه حتي امروز هم به نوعي لوكس به حساب مي‌آيد. اما اگر تجربه كار با اين وسيله را داشته باشيد حتما مي‌دانيد كه چقدر به‌درد‌بخور و كارراه‌انداز است. اما چه نكاتي را حين استفاده از اين وسيله ارزشمند بايد در نظر بگيريم؟
• هر ماشين ظرفشويي ظرفيت خاصي دارد، اما برايش فرقي نمي‌كند كه شما نصفه پرش كنيد يا كامل. در هر صورت ميزان آب و برق مصرفي يكسان است. بنابراين اگر مي‌خواهيد بازدهي كار را بالا ببريد و در مصرف انرژي صرفه‌جويي كنيد هميشه وقتي دستگاه را روشن كنيد كه ظرفيتش را كاملا پر كرده باشيد. مي‌توانيد در طول روز ظروف كثيف را در ماشين قرار داده و در ساعات غير اوج مصرف آن را روشن كنيد.
برخلاف ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي را كاملا پر كنيد و هرگز نيمه‌خالي آن را روشن نكنيد. چون باعث اتلاف آب و انرژي مي‌شود.
• قبل از اينكه بشقاب‌ها را داخل ماشين ظرفشويي بگذاريد حتما موادغذايي جامانده را از آن‌ها پاك كنيد. البته لزومي نيست كه بشقاب‌ها را قبل قرار دادن در ماشين ظرفشويي آب‌كشي كنيد. برخلاف تصور عموم اين كار ضرر دارد. چون اولا دقيقا كاري را انجام مي‌دهيد كه ماشين ظرفشويي بعد از شما انجام مي‌دهد و اين يعني مصرف بيهوده آب. ثانيا بعضي شوينده‌ها در فرمول‌شان ذراتي دارند كه براي سابيدن ظروف كثيف طراحي شده‌اند. وقتي كه شما بشقاب‌ها را آبكشي‌شده داخل دستگاه مي‌گذاريد اين ذرات كف ظرف‌هايتان را خش مي‌اندازند.
• نظم و ترتيب را در چينش وسايل رعايت كنيد. هر شركت متناسب با محصول توليدي خود شيوه‌اي خاص را براي جاسازي وسايل پيشنهاد مي‌كند. سعي كنيد به ترتيب پيشنهادي شركت سازنده ظروف و وسايل را داخل ماشين ظرفشويي بچينيد. در اين صورت از نظر پاكيزگي بهترين نتيجه را مي‌گيريد.
• سعي كنيد جز در مواقع واقعا ضروري سراغ دور تند دستگاه نرويد. بهتر است براي صرفه‌جويي در مصرف آب و برق كمي صبور باشيد و ظرف‌ها را با دور «كند» بشوييد. در اين صورت به موتور دستگاه هم فشار كمتري مي‌آيد و بيشتر عمر مي‌كند. ضمن اينكه معمولا در دور كند شستشو نيز بهتر انجام مي‌شود.
• فيلترهاي ماشين ظرفشويي را مرتب كنترل كنيد. اگر مي‌بينيد كه ظرف‌ها خوب شسته نمي‌شوند ممكن است به خاطر اين باشد كه فيلترها كثيف شده‌‌اند و بايد تميزكاري شوند.

 

 

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

http://mag.kalado.ir

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانت_فروشي_كالادو

#كالادو

#كالاي_دست_دو

#كالاي_دست_دوم

#درحد_نو

#درحدنو

#امانت_فروشي-كالادو#مبلمان_مدرن #مبلمان_منزل #مبل_راحتي #مبلمان_ايتاليايي #مبلمان_ايتاليايي #مبل #مبلمان_خاص #مبل_اسپرت #مبل_ترك #مبل_ال #مبل_چستر #مبلمان_فضاي_باز #ميز_صندلي_ناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.