دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

از صفر تا صد پرده آشپزخانه همراه كالادو

۲۰ بازديد

پرده آشپزخانه از صفر تا صد را در كالادو بخوانيد:

 

 


 

عكس پرده 

 

 

پرده آشپزخانه يك راه عالي براي رسيدن به اوج زيبايي اين فضا و لمس يك محيط امن و باطراوت است. اگر يك رفتار صحيح با آشپزخانه قرار باشد كه در جريان باشد چيزي جز اضافه كردن پرده به آن نبوده و نيست. اين كار باعث افزودن نرمي و لطافت به محيط بوده و آشپزخانه را دراماتيك خواهد كرد. از آنجا كه آشپزخانه محيطي است كه زمان زيادي را در آنجا صرف مي‌كنيم. جدا از اين كه مادر خانه بوده و در حال آشپزي باشيد يا فرزند خانواده بوده و براي خوردن غذا به آنجا مراجعت كنيد، مدت زمان سپري شدن در آن و به خصوص بر سر ميز نهارخوري قابل توجه و تأمل است.

 

شايد شما نيز هنگامي كه به پنجره‌هاي لخت و خالي خانه مخصوصاً آشپزخانه نگاه مي‌كنيد دچار حس عجيبي شويد. اين وضعيت طبيعي است، چرا كه همواره تصور از پنجره وجود پرده‌هاي پر نقش و نگار يا ساده را خبر مي‌داده كه با ورود كوچك‌ترين نسيمي شروع به رقصيدن و خودنمايي مي‌كرده‌اند. پس براي رفع اين ناقصي و كمبود بايد فكر راه چاره‌اي بود. راهي كه علاوه بر افزودن يك حس خوب و تازه در آشپزخانه منجر به بالا رفتن احساس امنيت و حفظ شدن حريم خصوصي شما نيز خواهد شد.

 

 

نقش پرده آشپزخانه ؟

پرده آشپزخانه مانند پرده اتاق نشيمن يا اتاق خواب نيست. وقتي به اين پرده‌ها نگاه مي‌كنيد بايد به شما يادآوري كند كه اينجا يك محيط خاص بوده و در اختيار آشپزخانه است. محيطي كه همه چيزش به اين شخص وابسته است و كسي حق دخالت در آن را ندارد.ز به همين دليل اين محيط با شما حرف مي زند. براي اين كه آشپزخانه خود را به حرف بياوريد بايد در انتخاب پارچه و رنگ و طرح دقت زيادي به خرج دهيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نكته ۱: از آنجا كه اينجا محل آشپزي بوده و بخارات غذايي در هواي آن جريان دارد، مانند پذيرايي محيطي خشك و استريل نيست. پس بايد توجه كرد كه نوع پرده و جنس آن طوري انتخاب شود كه در محيطي مرطوب و حتي چرب بايد آويزان شود، در نتيجه بايد مقاومت نسبتاً خوبي از خود نشان دهد. فقط اين موارد نيست، لكه‌هاي باقي مانده از شرايط شستشو و آلودگي‌هاي كه از بيرون پنجره به داخل وارد مي‌شوند را نيز به ساير موارد اضافه كنيد.

اطمينان حاصل كنيد هر نوع پرده‌اي براي اين فضا الزاماً يك پرده خود نخواهد بود، چرا كه اولويت در تميز شدن آسان و سپس زيبايي آن است. مثلاً در برخي پارچه‌ها مانند ابريشم يا مخمل كه زيبايي بي حد و حصري دارند، با كوچك‌ترين آلودگي، شرايط براي نظافت آن‌ها بسيار سخت خواهد شد. پس انتخاب درستي براي پرده آشپزخانه نيستند هرچند گران‌قيمت بوده يا بسيار چشم نواز باشند.

 

 

 

 

 

 

 

نكته بعدي اين است كه بايد بدانيد دير يا زود پرده‌هاي شما به بوي غذا آغشته خواهند شد و راه گريزي از اين موضوع نيست. به خصوص پرده‌هاي كه نزديك فر يا اجاق گاز باشند. بهترين كار اين است تا به صورت دوره‌اي پرده‌ها را شستشو داده و دوباره در محل آويزان كنيد. جنس پارچه‌ها نيز در باقي ماندن بوي بر روي آن تأثير مستقيم دارد. بهترين پارچه‌ها براي پرده آشپزخانه را كمي بعد به شما معرفي خواهيم كرد.

نكته بعدي در مورد اشتعال‌پذيري بودن پارچه پرده است. از آنجا كه وزش باد امكان به حركت درآوردن پرده و رساندن آن به شعله‌هاي گاز را دارد در نتيجه بايد نكات ايمني در اين زمينه را به خوبي مد نظر داشته باشيد. استفاده از پرده بندها و هم چنين رعايت فاصله استاندارد تا اجاق گاز مانعي براي جلوگيري از بروز حوادث احتمالي خواهد بود. گرما و هواي موجود در آشپزخانه باعث مي‌شود رنگ پرده‌ها در طولاني مدت تغيير كرده و زيبايي و طراوت روزهاي اول را نداشته باشد، اين موضوع نيز مانند موارد قبلي به جنس پارچه بستگي دارد.

 

 

 

 

 

 

نكته ۲: اين شما هستيد كه تصميم مي‌گيريد چقدر نور وارد آشپزخانه شما بشود. با انتخاب نوع پارچه، طرح پرده و نحوه نصب آن مي‌توانيد تنظيم نور ورودي را در دست گرفته و آن را بنا به نياز خود فيلتر نماييد. در مورد نور بايد اين موضوع را لحاظ كنيد كه نور طبيعي بهترين هديه به آشپزخانه است و تا جايي كه امكان دارد بايد اجازه ورود به آن داده شود، در صورتي كه بحث حريم خصوصي ملاك نصب پرده آشپزخانه باشد، امكان نصب شيشه‌هاي آينه‌اي و سپس استفاده از پرده راهكاري منطقي و اصولي بوده و از طرفي نور مناسبي نيز به آشپزخانه خواهد رسيد.

در حقيقت پرده‌ها تنها يك محافظ در برابر اشعه مستقيم آفتاب هستند و نبايد از آن‌ها به عنوان يك ديوار در مقابل خورشيد استفاده كرد. همچنين اگر در آشپزخانه خود از گياهان نيز استفاده مي‌كنيد، اهميت اين موضوع دوچندان نيز مي‌شود. چرا كه اغلب گل و گياهان نياز به دريافت نور كافي براي رشد دارند.

 

 

 

نكته ۳: شستشوي پرده آشپزخانه‌اي كه با متريال سبك‌تر دوخته يا ساخته شده باشد بسيار آسان‌تر از هم نوع سنگين‌تر آن خواهد بود. اين موضوع در زماني كه براي آن صرف مي‌كنيد نيز صادق است. پارچه سبك را در اولويت بگذاريد و پرده‌هاي آماده ساده‌تر را يك گام جلوتر از بقيه براي انتخاب قرار دهيد.

نكته ۴: نكته اين بخش در مورد رنگ‌ها است. ما در كالادو همواره به اين امر اشاره كرده‌ايم كه نقش رنگ‌ها در دكوراسيون را دست كم نگيريد. همان طور كه مي‌دانيد رنگ‌هاي روشن فضاي اتاق را بازتر و فراخ‌تر نشان مي‌دهند و يك محيط كوچك را دل‌بازتر مي‌كنند. حتي اگر تم آشپزخانه شما تاريك است از پرده‌هاي روشن براي پنجره‌هاي آن استفاده كنيد.

اين كار تأثير شگرفي بر روي احساسي كه افراد در آن حاضر مي‌شود داشته و محيطي دوست داشتني‌تر را ايجاد خواهد كرد. اين موضوع را هميشه گوشه ذهن خود داشته باشيد كه شما مي‌خواهيد اين مكان را به محيطي براي صرف بهترين لحظات زندگي در كنار دوستان دو خانوادتان بگذرانيد نه صرفاً يك جعبه براي پخت و پز غذا داشته باشيد.

 

 

 

 

 

 

به ياد داشته باشيد كه رنگ‌هاي داراي طرح از رنگ‌هاي خالي و بدون پترن بهتر بوده و بيشتر خودنمايي مي‌كنند. اگر در آشپزخانه از رنگ‌هاي ساده و خنثي استفاده مي‌كنيد بهتر است پرده‌هايتان طرح‌دار باشند و اگر ديوارها را طرح دار كرده‌ايد پرده آشپزخانه را ساده انتخاب كنيد. شلوغي بيش از حد مانعي براي بهره بردن از يك فضاي آرام شده و ذهن را درگير خود مي‌سازد و خالي بودن محض نيز محيطي سرد و بي روح را القا خواهد كرد. اين دو ( پرده و ديوارها ) در كنار هم بايد يكديگر را تكميل كنند و نبايد غلبه يا كمبود از يكي از طرفين آن‌ها خللي در ظاهر آشپزخانه ايجاد كند.

 

 

 

 

 

 

مسئله بعدي كه بايد در مورد آن توجه داشت اين است كه اگر پنجره‌اي در محل كار كردن شما در آشپزخانه وجود دارد (محل پخت و پز و كارهاي اساسي شما) نوع انتخاب پرده شما تغيير كرده و بايد از انواع كوتاه‌تر آن استفاده كنيد. دليل اين موضوع عواملي همچون خطر آتش سوزي بر اثر وزش باد و افتادن پرده بلند روي اجاق و همين طور كثيف شدن قسمت پاييني آن است. بستن پرده‌ها به سمت طرفين يا جمع كردن آن‌ها با گل ميخ و گره مخصوص پرده‌ها از جمله كارهايي است كه مي‌تواند مانع اتفاقات اين چنيني شود.

 

پرده شما اگر در محيطي از آشپزخانه است كه به ميز نهار خوري نزديك بوده و احساس مي‌كنيد كه اين فضاي كه ما بين ميز غذاخوري و پنجره است دچار خلأ شده است بهترين راه حل براي شما استفاده از پرده‌هاي بلند است. دامنه‌هاي بلند و كشيده شده بر روي زمين اين حس كمبود يا خالي بودن را از بين برده و يك پوشش دهنده مناسب براي آشپزخانه شما خواهد بود. البته توجه به اين نكته هم خالي از لطف نيست كه اين بلندي پرده آشپزخانه عواقب و دردسرهايي را نيز دارد كه در بالا به آن‌ها اشاره شده است. اين نوع پنجره‌ها حس دراماتيكي را از سمت پرده‌ها به آشپزخانه منتقل مي‌كند.

 

 

 

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

http://mag.kalado.ir

 

 

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانت_فروشي_كالادو

#كالادو

#كالاي_دست_دو

#كالاي_دست_دوم

#درحد_نو

#درحدنو

#امانت_فروشي-كالادو#مبلمان_مدرن #مبلمان_منزل #مبل_راحتي #مبلمان_ايتاليايي #مبلمان_ايتاليايي #مبل #مبلمان_خاص #مبل_اسپرت #مبل_ترك #مبل_ال #مبل_چستر #مبلمان_فضاي_باز #ميز_صندلي_ناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.