شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

مهمترين وسايل براي خانه به سبك كالادو

۲۱ بازديد

6+1 مورد از مهمترين وسايل كه براي شروع زندگي در خانه جديد به آنها احتياج داريد

 


اگر به دنبال فهرستي براي خريد وسايل مهم يك خانه جديد هستيد و فكر مي‌كنيد ممكن است بعضي موارد را از قلم بيندازيد، اين مقاله كالادو را از دست ندهيد.

ما در اين مقاله هفت مورد از وسايل بسيار مهم را به شما معرفي كرده‌ايم و هم‌زمان به شما مي‌گوييم كه موقع خريد بايد به كدام نكات ضروري توجه داشته باشيد.

 

 

فرش

تا زماني كه فرش وارد خانه نشود، خانه فرم لازم را به خودش نخواهد گرفت. بنابراين يكي از مهم‌ترين وسايلي كه براي شروع زندگي جديد در خانه جديد به آن نياز داريد فرش است. موقع خريد فرش به موارد زير دقت داشته باشيد.

با اينكه خريد فرش ماشيني نسبت به خريد فرش دستبافت مقرون به صرفه‌تر است؛ اما اگر با كمي جمع و جور كردن حساب‌هايتان مي‌توانيد فرش دستبافت بخريد، اين كار را انجام دهيد. متريال به كار رفته در فرش دستبافت احساس بهتري را در شما به وجود مي‌‌آورد؛ ضمن اينكه اين فرش ارزشمند است و بيشتر از آنكه به چشم خرج كردن به آن نگاه كنيد؛ مي‌توانيد آن را نوعي سرمايه گذاري طولاني مدت ببينيد. اگر مرتب جا به جا مي‌شويد، ريسك نكنيد و سراغ فرش‌هاي خيلي بزرگ نرويد. فرش‌هاي بالاي شش متر ممكن است براي خانه فعلي شما مناسب باشند؛ ولي معلوم نيست به كار خانه بعدي هم بيايند يا نه. دقت داشته باشيد كه رنگ‌هاي به كار رفته در فرش، تعيين كننده رنگ پرده‌ها و مبلمان خواهد بود. به همين دليل لازم است فرشي را انتخاب كنيد كه امكان ست كردن ساير وسايل خانه را به شيك‌ترين شكل ممكن فراهم كند.

 

 

 فرش

 

 

 

 

 مبلمان

 

بعد از انتخاب فرش نوبت به خريد مبلمان مي‌رسد. مبلمان، بسته به فضاي شما مي‌تواند شامل گزينه‌هاي متعددي مثل مبل راحتي، مبل پذيرايي، ميز ناهار خوري، بوفه، ميز عسلي و موارد مشابه شود كه به عنوان مبلمان جهيزيه شناخته مي‌شود كه منظور از آن كامل بودنش است.

مبلمان هم مثل هر وسيله ديگري راهنماي خريد خودش را دارد كه پروسه خريد را به مراتب آسان‌تر خواهد كرد. براي مثال معمولا در فضاهاي كوچكتر بهتر است اصل را بر راحتي خانه بگذاريد و يك دست مبلمان راحتي با كيفيت انتخاب كنيد و سراغ وسايل كم‌جا برويد. حتي اگر مشغول خريد جهاز و تكميل كردن وسايل جهيزيه عروس هستيد، لازم نيست فضاي كوچك را با يك ليست بلند بالا پر كنيد. نكات زير مي‌تواند به خريد مبلمان بهتر كمك كند:

 

 

 

 

 

به خاطر داشته باشيد مبلمان شما قرار است مدتي طولاني برايتان كار كنند؛ بنابراين بهتر است در كنار ظاهر به كيفيت آن‌ها هم دقت داشته باشيد. براي مثال ممكن است قيمت مبلمان تهيه شده از ام دي اف MDF كمتر از چوب باشد؛ ولي اگر ام دي اف مرغوب در كار مورد استفاده قرار نگرفته باشد، همين هزينه اندك هم بعد از مدتي تلف مي‌شود؛ چون ممكن است مبلمان با كوچكتريچن ضربه‌اي لب‌پر شوند يا بعد از مدت كوتاهي به سر و صدا بيفتند. به فوم به كار رفته در مبلمان‌تان دقت كنيد. معمولا هر چه فوم فشرده‌تر باشد و وزن آن بيشتر، دوام آن به مراتب بيشتر خواهد بود و بعد از مدتي دچار فرو رفتگي نخواهد شد. اگر امكانش را داريد كه بيشتر هزينه كنيد، سراغ مبل‌هايي برويد كه كاور زيپي دارند و مي‌توان به راحتي كاورشان را خارج كرد و شست. در غير اين صورت شستن مبل‌ها را به دست متخصص بسپاريد.

 

 

 

 سرويس خواب 

 مهم‌ترين بخش سرويس خواب، تخت خواب است كه مي‌تواند خيلي سريع به اتاق شما شكل بدهد. بسته به اينكه تا كدام سقف قيمت مجاز به هزينه هستيد و مدل دو نفره يا تك نفره مي‌خواهيد، مدل‌هاي متنوعي از تخت خواب دو نفره يا يك نفره براي خريد در دسترس شما خواهد بود.

اگر به تخت‌هاي كينگ King يا سايز بزرگ علاقه داريد؛ اما مستاجر هستيد، بهتر است دقت داشته باشيد كه اين تخت‌ها براي هر اتاقي مناسب نيستند و ممكن است اتاق خواب خانه بعدي برايتان مناسب نباشد. اگر امكانش را داريد، همان موقع كه سراغ خريد تخت مي‌رويد، بقيه اجزاي ست سرويس خواب را هم بخريد؛ در غير اين صورت ممكن است در آينده ديگر نتوانيد چوب يا طرح مورد نظرتان را پيدا كنيد. سرويس خواب شما علاوه بر تخت مي‌تواند شامل پاتختي، ميز توالت، دراور و صندلي باشد كه انتخاب آن هم به بودجه شما بستگي دارد و هم به ابعاد فضايي كه در دسترس‌تان است. خريد تشك، ملحفه، لحاف، بالش و رو تختي را به بعد از خريد تخت موكول كنيد. به خاطر داشته باشيد بين تمام اجزاي اتاق خواب بهتر است هماهنگي وجود داشته باشد. اين هماهنگي بايد حس آرامش را به شما منتقل كند. بنابراين به رنگ‌ها و طرح‌ها دقت زيادي داشته باشيد و از بين بهترين رنگ‌ها دست به انتخاب بزنيد. 

 

 

 

 

 

 

 

اجاق گاز

خوشبختانه بسياري از خانه‌هاي امروزي اجاق گاز روميزي دارند و همين مسئله نياز شما را براي خريد به اجاق گاز برطرف خواهد كرد و از نظر اقتصادي برايتان به صرفه خواهد بود.

در صورتي كه اجاق گاز روميزي نداريد و اهل امتحان كردن غذاهاي جديد هم هستيد، يك اجاق گاز فر دار بخريد. به ابعاد اجاق گاز و فضايي كه در آشپزخانه براي آن در نظر گرفته شده است، دقت داشته باشيد. تعداد شعله‌هاي اجاق گاز نكته ديگري است كه بسته به نياز شما بايد انتخاب شود. بهتر است اجاق گازي را انتخاب كنيد كه ضمانت پس از فروش معتبر داشته باشد

 

 

 

 

 

يخچال فريزر

يخچال فريزر يكي از خريدهاي پر هزينه آشپزخانه منزل جديد شما خواهد بود. نكاتي كه بايد قبل از خريد آن در نظر بگيريد، شامل موارد زير مي‌شود:

قبل از خريد ابعاد فضاي مورد نظر در آشپزخانه را به طور دقيق داشته باشيد و از فروشنده بخواهيد مدل‌هاي متناسب با ابعاد مد نظرتان را نشان دهد تا در زمانتان صرفه جويي شود. بهتر است بين وسايل آشپزخانه هماهنگي رنگ وجود داشته باشد؛ مثلا اگر اجاق گاز سفيد است، يخچال را هم سفيد انتخاب كنيد و اگر سيلور است، بقيه اجزاي آشپزخانه هم سيلور باشند. بسياري از يخچال فريزرهاي سرهم هستند.

نكته خوبي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه يخچال بالا قرار دارد يا فريزر. توصيه مي‌كنيم مدل‌هايي با يخچال در قسمت بالا را ترجيح دهيد، چون استفاده از يخچال به مراتب بيشتر از فريزر است و لازم نيست در روز براي برداشتن وسايل از يخچال مرتبا خم شويد؛ به خصوص اگر در خانه‌تان سالمند زندگي مي‌كند. خريد وسايل ديگري مثل ماشين ظرفشويي، جارو شارژي، غذا ساز، ميكسر و موارد مشابه بسته به بودجه شما مي‌تواند اولويت بندي شود

 

 

 

 

 

پرده ها:

  

شما براي پنجره‌هاي خانه جديد به پرده و براي حمام به پرده حمام نياز خواهيد داشت.

قبل از خريد پارچه پرده حتما از يك متخصص بخواهيد برايتان قاب پنجره‌ها را اندازه گيري كند و بر آن اساس ابعاد پرده را تعيين كند. ميل پرده را از جنس مرغوب تهيه كنيد تا به مرور زمان خم نشود و دچار زنگ زدگي نشود. جنس پرده‌ها را از متريال با كيفيت تهيه كنيد تا با چند بار شسته شدن شكل‌شان را از دست ندهند.

 

 

 

 

 

 

 

نكات تكميلي خريد جارو برقي و وسايل تميز كننده مثل سطل، اسفنج و زمين شوي را در برنامه‌تان قرار دهيد. براي خريد سيستم صوتي و تصويري عجله نكنيد. امكانات مد نظرتان را فهرست كنيد و بر اساس آن سراغ مدل‌هاي مناسب برويد. دقت داشته باشيد تلويزيون بزرگتر به معناي بهتر بودن آن نيست و مي‌تواند در فضاي كوچك منجر به خستگي چشمانتان شود. براي هر خانه جديدي به بعضي خرده ريزها از جمله سبد حمام، جاي صابون، جاي مسواك، آينه، انواع دكوري، لوستر، ساعت و تابلو نياز خواهيد داشت؛ اما خريد اين موارد بايد بعد از خريد وسايل ضروري بزرگتر و اصلي انجام شود.

  #خانه#جهيزيه#فرش#گاز#مبل#كالادو

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

http://mag.kalado.ir

 

 

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانت_فروشي_كالادو

#كالادو

#كالاي_دست_دو

#كالاي_دست_دوم

#درحد_نو

#درحدنو

#امانت_فروشي-كالادو#مبلمان_مدرن #مبلمان_منزل #مبل_راحتي #مبلمان_ايتاليايي #مبلمان_ايتاليايي #مبل #مبلمان_خاص #مبل_اسپرت #مبل_ترك #مبل_ال #مبل_چستر #مبلمان_فضاي_باز #ميز_صندلي_ناهارخوري

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.