شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

نكات مهم اتاق نشيمن در كالادو

۳۸ بازديد

نكاتي كه بايد در ديزاين منزل و به خصوص اتاق نشيمن رعايت كنيم

 

 


براي ديزاين منزل با استفاده از طرح‌هاي متفاوت و ويژه، توصيه مي‌كنيم كه ادامه اين مقاله  كالادو را مطالعه كرده و نكاتي  كه در آن ذكر كرده‌ايم را رعايت كنيد.
اتاق نشيمن قطعاً مهمترين فضاي خانه است. زيرا ما بيشتر وقت خود را با خانواده و دوستان در اين فضاي مي‌گذرانيم. بنابراين توجه به نكات كليدي كه در مورد دكوراسيون داخلي منزل وجود دارد، اهميت بسزايي خواهد داشت. در اين مقاله كالادو در مورد ديزاين منزل به خصوص اتاق نشيمن به صورت اختصاصي صحبت مي‌كنيم.
مهمترين نكاتي كه بايد در مورد ديزاين منزل و اتاق نشيمن بدانيد


شناسايي نيازها


اولين قدم اين است كه در مورد نيازهاي خود و نحوه زندگي در اتاق نشيمن سوالاتي را مطرح كنيد. همه ما با توجه به اينكه چه شخصيتي داريم، از چه چيزي خوش‌مان مي‌آيد و در چه سبك خانه‌اي زندگي مي‌كنيم، در مورد طراحي و دكوراسيون داخلي منزل يكسان تصميم‌گيري نمي‌كنيم. اجازه دهيد با مثال در مورد اين موضوع صحبت كنيم:
• اگر حيوان خانگي داريد، بايد در انتخاب موادي كه براي ديزاين منزل خود استفاده مي‌كنيد دقت كنيد. مثلا گربه‌ها و سگ‌ها مبل مخمل را دوست دارند. اما اين جنس موي بدن حيوانات را به خود جذب مي‌كند و ممكن است انتخاب خوبي براي شما نباشد.
• اگر فرد مسني هستيد، شايد مبل راحتي براي شما مناسب نباشد.
• اگر يك خانواده بزرگ هستيد و 3 فرزند داريد، شايد براي بازي فرزندان‌تان نياز به ايجاد فضايي در اتاق نشيمن خود داشته باشيد. در اين شرايط مبلمان سلطنتي اصلا به دردتان نمي‌خورد و بايد از مبل‌هاي راحتي جمع‌وجور استفاده كنيد.
• اگر زوج جواني هستيد و دوستان‌تان زياد به ديدن‌تان مي‌آيند براي برآوردن نيازهاي‌شان، به صندلي‌هاي مختلفي احتياج داريد. شايد هم به زودي بچه‌دار شويد. به اين ترتيب بايد يك اتاق خواب اضافه يا حداقل يك فضاي كوچك داشته باشيد.
• در انتخاب تخت نيز بايد شخصيت و سليقه همسرتان را در نظر داشته باشيد.
 توجه به گردش نور، مناظر و حركات

رايج‌ترين اشتباهي كه بيشتر افراد در زمان خريد وسايل خانه انجام مي‌دهند، توجه نكردن به ابعاد آنهاست. بر همين اساس گاها ديده شده است كه براي يك خانه كوچك كه قرار است يك زوج در آن زندگي كنند، مبلمان‌هاي بسيار حجيم و سنگيني خريداري مي‌شود. از طرفي خريد وسايل خيلي كوچك هم زياد خوب نيست. بنابراين بايد حد اعتدال را رعايت كنيد. اگر ابعاد مبلمان مناسب باشد، در فضاي صرفه‌جويي شده و كل طراحي هماهنگ‌تر خواهد شد.
عناصر اصلي در ديزاين منزل مانند مبلمان را بسته به نور طبيعي خانه و فاصله‌اي كه قرار است با پنجره‌ها داشته باشند، انتخاب كنيد. تا جايي كه ممكن است، براي بهينه‌سازي فضا از كمدهاي سفارشي استفاده كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد از همه فضاهاي خانه استفاده كنيد.
نكته بعدي كه براي ديزاين منزل بايد به آن توجه كنيد اين است كه مي‌خواهيد تلويزيون را كجا قرار دهيد؟ با پاسخ دادن به اين سوال مي‌توانيد انتخاب بهينه‌تري داشته باشيد. مثلا اگر مي‌خواهيد تلويزيون‌تان را در فضاي پذيرايي بگذاريد، بهتر است به جاي خريد مبلمان‌هاي سلطنتي، از سبك‌هاي مدرن و راحتي استفاده كنيد.
 
توجه بيشتر به چيدمان منزل و المان‌هاي آن

حالا كه مي‌دانيد براي ديزاين منزل خود به چه وسايل و ابزاري نياز داريد و چگونه مي‌توانيد يك طرح اصولي و استاندارد را در خانه خود اجرا كنيد، اجازه بدهيد به چند نكته مهم ديگر نيز اشاره كنيم. با رعايت اين نكات علاوه بر اين هنر خود را به ديگران نشان مي‌دهيد، مي‌توانيد طرح ساده و اصولي خود را خلاقانه‌تر كنيد.
اول از همه اين كه بايد بدانيد چه رنگ‌هايي را دوست داريد؟ آيا براي ايجاد خلاقيت به كاغذ ديواري‌هاي تصويري فكر كرده‌ايد؟ شما تنها با اين دو المان يعني استفاده از رنگ و كاغذ ديواري مي‌توانيد سبك و استايل مخصوص به خودتان را در خانه پياده كنيد. هماهنگ كردن رنگ ديوار با رنگ پارچه مبل، پرده، كوسن‌ها و فرش تنها يكي از روش‌هاي خلاقانه براي ايجاد جذابيت بصري بيشتر است. بنابراين از نوآوري نترسيد و سعي كنيد با چيزهايي كه به آنها علاقه داريد، يك فضاي ساده و متفاوت در خانه ايجاد كنيد.

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

http://mag.kalado.ir

 

 

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانت_فروشي_كالادو

#كالادو

#كالاي_دست_دو

#كالاي_دست_دوم

#درحد_نو

#درحدنو

#امانت_فروشي-كالادو#مبلمان_مدرن #مبلمان_منزل #مبل_راحتي #مبلمان_ايتاليايي #مبلمان_ايتاليايي #مبل #مبلمان_خاص #مبل_اسپرت #مبل_ترك #مبل_ال #مبل_چستر #مبلمان_فضاي_باز #ميز_صندلي_ناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.