شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

نبايد هاي دكوراسيون در كالادو

۲۰ بازديد

نكات مهم كه در دكوراسيون منزل نبايد انجام داد

 

 

 

 


دكوراسيون منزل اشتباهات دكوراسيون و چيدمان منزل نظم و زيبايي منزل را بر هم ميزند، در ادامه به برخي از اين اشتباهات رايج اشاره شده است كه توجه به آن ها ضروري به نظر ميرسد.
اگر يك خانه را به درستي چيدمان نكنيد هر اندازه كه وسايل زيبا و شيك هم داشته باشيد هيچوقت به چشم نمي آيد دكوراسيون منزل بايد منسجم و زيبا باشد در عين سادگي بايد از تجملات بيش از اندازه و شلوغ كردن منزل بپرهيزيد در اين مطلب از كالادو مطالبي پيرامون اشتباهات دكوراسيون منزل آماده كرده ايم.
اشتباهات دكوراسيون منزل
قبل از اينكه بخواهيد اتاق نشيمن خود رادوباره چيدمان كنيد ، ابتدا مطالب زير را بخوانيدتا همان اشتباهات قبلي در طراحي را تكرار نكنيد.
شما ياد مي گيريد كه نبايد ها را به بايدها تبديل كنيد. پرده ها را از بالاي پنجره تا كف اتاق آويزان نكنيد براي اينكه ارتفاع پنجره وسقف بيشتر به نظر بيايد، پرده ها را نزديك به سقف اتاق آويزان كنيد.جهت عرضي پرده ها فقط بايد قاب پنجره را بپوشاند تا پنجره ها عريض تر و با شكوه تر به نظر بيايند. تمام چوبهاي با رنگهاي شبيه به هم را در يك اتاق به كار نبريد. در يك فضا از همۀ طيفهاي رنگي چوب استفاده كنيد.بنابر اين فضا را به وسيلۀ ،كروم براق ، يا شيشه هاي رنگي روشن كنيد.
سرتاسر فضاي بين دو ديوار را با قالي نپوشانيد. اين شبيه پوشيدن جوراب با صندل است كه اين يك طراحي بسيار بد است. براي پوشاندن كف اتاق نشيمن يا اتاق خواب از كف پوش چوبي استفاده كنيد.. فرش بايد حداقل به اندازه ۵۰ سانتي متر از اطراف ميز عسلي(ميز قهوه خوري) بيرون زده باشد. قدرت تأثير عكسهاي شخصي را ناديده نگيريد.
يك عكس بزرگ را برداريد و آن را قيچي كنيد (اضافاتش را ببريد). سپس عكسهاي قاب شده را با حدود ۴ اينچ فاصله از هم در بين و بالاي هر قاب آويزان كنيد. از رنگهاي بي روح و كم رنگ براي ديوار ها استفاده نكنيد زيرادر اين صورت ديوارها رنگ و رو رفته به نظر مي آيند.
از رنگهاي تيره و اشباع شده مثل اين ارغواني (قرمز پر رنگ) استفاده كنيد.سه تا پنج رنگ از نقاشي هايي كه براي فضاي داخلي منزل انتخاب كرده ايد را روي يك كاغذ قرار دهيد، اگرآنها با يكديگر هماهنگ بودند ، آن را به عنوان پالت رنگي تمام منزل خود به كار بريد.
تمام مبل هاي خود را به ديوار اتاق نچسبانيد.

مبل هاي خود را در اتاق به طور متعادل چيدمان كنيد(مطمئن شويد كه در حدود ۵۰ سانت ميان مبل ها راه عبور وجود دارد). اما اگر در يك سمت ديوار مبلمان بيشتري داريد ، آن را به وسيلۀ يك آينه ، يك درختچۀ تزييني يا يك بخش از مبلمان با همان ابعاد مبلمان ديوار رو به رو متعادل كنيد. در غير اين صورت ، به نظر مي رسد كه اتاق سرازير شده است. زماني كه كتاب ها جزو چيدمان منزل هستند از كتابهاي با جلد كاغذي استفاده نكنيد. پوشش كاغذي كتابها را از روي جلد كتاب جدا كنيد تا رنگ ، نقوش برجسته و بافت جلد كتاب نمايان شود.
كتابها را روي ميز عسلي (قهوه خوري) قرار دهيد و روي آنها را با خرت و پرت هاي تزييني پر كنيد يا آنها را در طرف راست كاناپه به صورت مرتب بچينيد. با تعداد زيادي بالش تزييني(كوسن ) روي مبل هاي خود را نپوشانيد. دو بالش تزييني مربع شكل ۵۰ سانتي را به هم بچسبانيد و لايه اي با شكل هاي كوچكتر با اندازه ي استاندارد نيمكت يا كاناپه روي آن بگذاريد. از كوسن هايي استفاده كنيد كه اگر آن كاناپه در جايي ديگر به كار رفت به تمام قسمتهاي منزل بيايد. همۀ مبلمان خود را از يك فروشگاه نخريد.
مانند اين است كه از سرتا پا لباسهايي را بپوشيد كه توسط يك طراح، طراحي شده باشد. سبك شخصي خودتان را با تركيب كردن اشياء قديمي و جديد نشان دهيد. بهترين مكان را براي ويترين گنجينه و ميراث خانوادگي مورد علاقه خود پيدا كنيد. يك قطعۀ كوچك هنري را بالاي تختخواب خود قرار ندهيد. هدف پر كردن دو سوم بالاي ديوار تختخواب است.پس يك آينه را پشت ميز چراغ خواب كنار بسترتان آويزان كنيد.آينه به فضا روح مي بخشد و يك عمق بصري ايجاد مي كند كه وسعت آن كمتر از يك اتاق بزرگ نيست.
شايد شما خيلي براي دكوراسيون منزل تان هزينه كرده و وسايل لوكس و زيبايي هم داشته باشيد، اما دكوراسيون منزل تان آنقدر كه بايد زيبا باشد نيست، اشتباهات دكوراسيوني كه ناخواسته مرتكب شده ايد باعث شده اند تا دكوراسيون منزل تان رضايت بخش و ايده آل نباشد.
نصب تابلو‌ها در ارتفاع خيلي بالا، يكي از بزرگترين و زشت‌ترين اشتباهات دكوراسيوني است، تابلو‌ها را بايد طوري نصب كنيد كه براي نگاه كردن آن‌ها لازم نباشد اصلا سرتان را بالا بگيريد و يا مي‌توان گفت: تابلو‌ها بايد همسطح چشم باشند.
بيش از حد ست كردن

اينكه فكر مي‌كنيد همه وسايل بايد از يك رنگ، يك طرح و يك برند باشند اشتباه است و خيلي زود تكراري و خسته كننده مي‌شوند؛ مثلا لازم نيست مبلمان و ناهار خوري دقيقا يك رنگ و يك طرح داشته باشند بايد كمي خلاقيت به خرج دهيد.
كوسن‌هاي فراوان روي مبلمان

كوسن‌ها مبلمان‌هاي ساده و خنثي را جذاب مي‌كنند، اما وقتي شما روي مبلمان تان را پر از كوسن‌هاي رنگارنگ مي‌كنيد مهمان هايتان مجبورند براي نشستن همه آن‌ها را روي زمين بريزند و اين اصلا زيبا نيست.
استفاده از يك رنگ در دكوراسيون

هيچوقت فقط از يك رنگ براي هيچ يك از بخش‌هاي خانه تان استفاده نكنيد مثلا اگر اتاق خواب تان كلا صورتي رنگ باشد كسل كننده مي‌شود، ولي اگر صورتي و سفيد را تركيب كنيد فوق العاده خواهد شد.
مبل‌ها را كنار ديوار نچينيد

چيدن مبل‌ها كنار ديوار اصلا جالب نيست و بسيار حالت رسمي دارد براي زيباتر شدن منزل و بيشتر شدن حس صميميت بايد مبل‌ها را حالت گرد بچينيد.
#دكوراسيون#ميز#مبل#كالادو#طراحي

 

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

http://mag.kalado.ir

 

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانت_فروشي_كالادو

#كالادو

#كالاي_دست_دو

#كالاي_دست_دوم

#درحد_نو

#درحدنو

#امانت_فروشي-كالادو#مبلمان_مدرن #مبلمان_منزل #مبل_راحتي #مبلمان_ايتاليايي #مبلمان_ايتاليايي #مبل #مبلمان_خاص #مبل_اسپرت #مبل_ترك #مبل_ال #مبل_چستر #مبلمان_فضاي_باز #ميز_صندلي_ناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.