دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

بررسي خريد ساب در كالادو

۳۷ بازديد

بررسي خريد ساب در كالادو 


در خريد ساب دست دوم كدام موارد بايد مورد بررسي قرار بگيرد؟

 

با گران شدن كالاها و محصولات بازار خريد و فروش محصولات دست دوم هم رونق گرفته و برخي براي تهيه كالاي مورد نيازشون رو به كالاي دست دوم مي آورند ولي خريد كالاهاي كاركرده و دست دوم هم چالش هاي خودشو داره اين كه آيا كالا سالم و دست نخورده است و تعمير نشده است و يا اينكه اين محصول كاركرده تا چه حد تحت فشار بوده و يا اصطلاحا كم كاركرده است يا خير.


ما در اين مقاله كالادو سعي ميكنيم به نكاتي كه در هنگام خريد سابووفر دست دوم بايد به آنها توجه كرد را توضيح دهيم تا بتوانيد يك ساب سالم و كم كاركرد را از سابي كه كاركرد بالا يا ناصحيح داشته تشخيص دهيد.

 

نكاتي كه بايد به آنها توجه داشته باشيد:

• معمولا ظاهر هر محصولي ميتواند تا حدودي گوياي احوال و معياري براي قضاوت آن كالا باشد پس سعي مي كنيم ساب تر تميزي بگيريم و به ظاهر آن هم علاوه بر نكاتي كه در ذيل مي آيد توجه كنيم.
• سوراند ساب ها بيشترين نقش در كنترل و كيفيت خروجي ساب ها را دارند و يكي از پركاربردترين قطعات ساب ها و در كل بلندگو ها هستند. اين قطعه معمولا از فوم يا اسفنج فشرده ساخته شده است كه با كاركردن زياد و در فشار قرار داشتن زياد اين فوم دون دون شده و به نوعي پوسته پوسته مي شود كه به راحتي با كشيدن دست بروي آن مي توان به زبري بيش از اندازه و غير طبيعي آن پي برد و متوجه آن شد.

 

ساب 

 

 

به غير از فوم يا اسفنج يكي از رايج ترين مواد تشكيل دهنده سوراند هاي ساب و بعضاً بلندگو ها، لاستيك و يا همان رابر است كه دوام بيشتري نسبت به فوم هم دارا مي باشد اين مواد در ابتدا بسيار مقاوم و سفت هستند كه با كاركرد ممتد و طولاني حتي اگر تحت فشار هم نباشند به مرور شل شده و سفتي خود را از دست مي دهند كه با لمس آن به راحتي مي توان متوجه آن شد.

• يكي ديگر از اعضاي ساب كه مي تواند به ما در مورد عمر و كاركرد ساب و يا استفاده نا صحيح آن كمك كند اسپايدر يا همان دمپر آن است. اين قسمت كه معمولا در ميانه و زير صفحه ساب قرار دارد و نقش متعادل كننده ارتعاشات ساب را دارد و هميشه موازي مگنت به صورت افقي قرار گرفته است. دمپر ها از الياف به هم بافته شده تشكيل شده اند كه به صورت موجي شكل هستند و معمولا به رنگ زرد و يا گاهي قرمز مي باشند.
دمپركاملا صاف به طور مستقيم بدون هيچگونه انحنا (كشيدگي) به پايين و بالا به سيم پيچ (موتور ساب) وصل هست، به طوريكه با نگاه كردن به ساب اكبند كاملا متوجه صاف بودن آن خواهيد شد.

ساب در اثر كاركرد زياد و به مرور باعث از بين رفتن خاصيت فنري دمپر مي شود و دمپر به سمت پايين افت ميكند كه باعث مي شود صفحه ساب نسبت به روز اول پايين تر قرار گيرد. كاركرد نا صحيح و فري اير بستن ساب و يا مناسب نبودن ليتراژ و حجم باكس مي تواند باعث افت دمپر نيز شود.پس اگر سابي با افت دمپر رو به روست يا عمر بالايي دارد و يا به طور ناصحيح از آن استفاده شده است.

 

 

 

ساب 

 

 

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

 

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #كاركرده #امانتفروشيكالادو

#كالادو

#كالايدستدو

#كالايدستدوم

#درحدنو

#درحدنو

#امانتفروشيكالادو#مبلمانمدرن #مبلمانمنزل #مبلراحتي #مبلمانايتاليايي #مبلمانايتاليايي #مبل #مبلمانخاص #مبلاسپرت #مبلترك #مبلال #مبلچستر #مبلمانفضايباز #ميزصندليناهارخوري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.